Är det såhär det är att ha en matblogg?? O:

Jag förstår verkligen inte hur folk som matbloggar hinner uppdatera så ofta, eller rättare sagt hur dom har bilder till att uppdatera. Måste vara lättare om man har en familj som kan äta upp maten men vi är ju nästan aldrig hemma så jag vet inte vad jag ska göra med all mat. Eller såklart om man bloggar på heltid, men om man jobbar mycket och vill ha en blogg samtidigt så tycker jag det är svårt att pussla ihop det. 

Skulle vilja baka och laga mat hela dagarna men dels går det åt så sjukt mycket mat och pengar, och vi får platsbrist i kyl och frys när jag testar recept :D. Annat för dom som är sponsrade och faktiskt tjänar lite eller åtminstonde inte går minus på att blogga.
Tycker det är ganska skönt att jag kan uppdatera så ofta jag vill utan att någon ska lägga sig i, jag kan laga precis vad jag vill och skriva hur jag vill, man är inte ”ägd” av någon.

Men jag skulle verkligen vilja träffa någon annan som bloggar för folk borde väll ha samma problem, eller är jag efterbliven? Hah.
Det känns som att jag krånglar till det så mycket, det borde verkligen finnas effektivare sätt än att göra som mig.
Fattar inte ens hur man skaffar eget domän och antar att det borde finnas en sida för matbloggare men jag har blogg.se för jag inte vet något annat haha. 

Är lite stressad inför vintern för att det kommer vara så mörkt ute. Har redan problem att hinna laga all mat och fota medan det är ljust ute. Ska vi äta något gott på kvällen så måste jag laga det på dagen, lägga upp en portion för att fota i bra ljus och sen lägga tillbaka allt för att sedan värma på det på kvällen. Så ska man väll inte behöva göra?

Har tänkt att börja gästa lite restauranger här i sthlm där jag känner kockar så att dom får dela med sig av tips och recept. Då slipper jag ha maten hemma. Så är det kul för läsarna att få tips från andra kockar :)

Har funderat på att ta med kameran till jobbet och passa på att fota men det är ju lysrör i köken = fult ljus. Hinner inte direkt springa ut och ställa tallriken utomhus, tror mina kollegor hade blivit smått irritetade om jag hela tiden sa ”väntaaa, jag måste ta 50 kort i olika vinklar först och hoppas på att ett blir bra”

Så undrar jag om alla faktiskt är nöjda med det dom lägger ut och om det är så gott som dom säger.
Jag passar ofta på att experimentera hemma för på jobbet gäller det att man redan vet vad man gör. Men det leder också till att 25 % av det jag lagar och fotar lägger jag inte ens ut på bloggen för är inte nöjd med resultatet. Ska lägga ut några misslyckade projekt i det här inlägget :P
Har inte hjärta till att lägga ut något som kanske ser gott ut men som inte smakar så gott man hade tänkt.

Aa får nog helt enkelt inse att jag inte kan uppdatera så ofta jag vill :/
 
 
Över är det ett pannacotta experiment, tänkte att om glassen har stått framme och råkat smälta eller om man vill ha en lite roligare dessert än glass så kanske det bara går att koka upp och tillsätta gelatin.:D Var inte så nöjd med resultatet.  
God smak blev det på den här laxröran men den fick fel konsistens. 
 Här tänkte jag bara visa hur man kan garnera eller få tallriken å se lite roligare ut genom att göra ett såntdär träd. Måste varit fel konsistens på puren för blev inte så snyggt som det kan bli. Plus att jag inte gillar att blanda rött och rosa men var väll stressad :P kan lägga upp en inlägg om detdär "trädet" ändå och visa hur man gör så kan ni få göra det snyggare haha. 
 
 
 Här är choklad och popcorn toppar, god smak men dålig konsistens. 
 En fet köttbit jag körde i ugnen, kanske inget fel på receptet men köttet blev segt, fast antar att jag gjorde något fel för det är bra ekologiskt nötkött från våran gård :)
 Citronpaj, den blev helt ok smak men hade hunnit bli mörkt ute så fick ingen snygg bild, sen tog marängen slut så istället för att göra nu så slängde jag på banan, kännde mig inte så stålt över den pajen hah.  
 Samma här, ugnsbakade grönsaker, det var mörkt ute när jag lagade så fick inga bra bilder. 
 
En chokladkaka som jag faktiskt tycker ser ganska god ut, hade kunna lagt upp den och ljugit men det blev faktiskt inte så god jag hade hoppats på :P  
 Lammköttbullar, helt nymalet kött från gården. Som tillbehör lagade jag en böngryta i het tomatsås, en sallad, pitabröd och någon yoghurtdressing. Men var mörkt ute så hann inte ta bra kort :( 
Taggar: bakomkulisserna, bloggare, mat, matblogg, misslyckat, stress;

Kommentera inlägget här :