En nyttig, laktosfri banan och chokladmilkshake

(Vet, har spillt, men det är svårt att hälla och fota samtidigt haha)
 
Ja, enklare milkshake får man väll leta efter, dricker den till frukost eller mellanmål ibland när jag är lite sötsugen. Den är lagad på havredryck med chokladsmak så innehåller både vitaminer, protein och fibrer. Den innehåller dock 3% socker med det är gaaanska så mycket bättre än att dricka o´boy eller mixa med glass :P

Det är så konstigt, för många personer tycker det blir äckligt direkt när dom vet att det är nyttigt, laktosfritt, vegetariskt eller sockerfritt m.m. Det är en väldigt konstig inställning, var rädd för det onyttiga, älska det nyttiga. Det är ungefär som med spöken, var rädd för dom levande och inte dom döda, dom har aldrig gjort något dumt haha.
Jag älskar när jag vet att det jag äter är hälsosamt (äter mycket onyttigt också men ändå), kroppen blir glad och det är inte massa äckliga tillsatser. Försök ändra inställning och gilla rena, bra produkter!
Lovar att du kan lura i någon envis hater denhär milkshaken utan att den skulle märka att den råkar innehålla havredryck! ;)
 
 Till 2 glas:

  • 2 bananer
  • 5 dl Havredryck choklad
  • Jag slängde ner en näve kokos också, det gör du som du vill. 

Gör såhär:

Kasta in bananen och havredrycken i frysen ca 30-60 min innan. Så tråkigt när man mixar ner rumstempererade bananer och allt blir okallt. Ja, så är det bara att mixa och dricka :P

P.S. Jag hänger säkert på någon nice uteservering i paris just nu, och jag dricker nog INTE havredryck haha. Har tidsinställt det här inlägget så jag kan vara ledig i Paris :D
 
 
Taggar: banan, choklad, laktosfri, milkshake;

Kommentera inlägget här :